חשש כבד עקב רעידות האדמה בצפון.

לאור רעידות האדמה הפוקדות את צפון הארץ התאספו ראשי הרשויות של קריית שמונה וטבריה לדון בנושא בוועדת חוץ וביטחון והתוצאות לא מבשרות טוב.

מידעפוןמידעפון, 12.7.2018

רעידת-אדמה-בקריית-שמונה

לאור רעידות האדמה שהתרחשו לאחרונה באזורנו. ראשי הרשויות של קריית שמונה וטבריה הוזמנו הבוקר להשתתף בדיון שקיימה וועדת החוץ והביטחון בנושא היערכות לתרחיש רעידת אדמה.

"במידה ותתרחש רעידת אדמה משמעותית מבנים רבים בעיר לא יצליחו לשרוד", הזהיר ראש העיר.  "ישנם מבנים רבים בקריית שמונה שהם ישנים מאוד; מבנים אלה, שנבנו לפני שיצא התקן המיוחד, לא יעמדו בפני רעידת אדמה חזקה. חייבים לתקצב את חיזוק המבנים הללו. משרד הבינוי והשיכון כבר החל בעבודה במספר מבנים אולם זה ממש לא מספיק וחייבים להקצות תקציבים נוספים לטפל בבעיה בצורה נרחבת ומהירה יותר".

כמו כן דרש ראש עיריית קריית שמונה ניסים מלכה להפסיק את האפליה לפיה היכן שיש רוב שוכרים בבניין, המדינה לא מוכנה להיכנס ולבצע חיזוק מבנים. "המצב הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת. אסור להפלות בין דם לדם. באירוע חירום צריך לתת מענה לכלל התושבים ולא לרוכשים או לשוכרים. אסור לנו לעשות חשבונות כאלה כשמדובר בחיי אדם", אמר ראש העיר.

בקריית שמונה ישנם 1,020 חדרי ביטחון שזקוקים באופן מיידי לחיזוק וטיפול. החדרים הללו לא מגנים על יושביהם במצבי חירום. לא במצב של רעידות אדמה ולא במצב של ירי טילים. חלקם ברחו מהמבנים וחלקם שקעו.

אנשי העירייה ביקשו לקבל תקציב מיוחד להכשרת מבנה חלופי שיקלוט את תלמידי בתי הספר בקריית שמונה, בזמן שמבצעים חיזוק לבית הספר, כדי שהעבודות יסתיימו בצורה מהירה ובטיחותית יותר.

לדברי אנשי העירייה, תמ"א 38 נכשלה בפריפריה, כיוון שאין בקריית שמונה וביישובי הפריפריה כדאיות כלכלית עבור היזמים. לאור זאת נעשתה פניה לממשלה למימון חלקי של הפרויקט, במטרה לחזק את המבנים מפני רעידות אדמה ולמגן את הדירות באמצעות ממ"דים.

בנושא ההיערכות לחירום נמסר מהעירייה כי הרשות ערוכה לכל תרחיש חירום וכי בעלי התפקידים בעירייה עורכים בשיגרה תרגילים ונערכים לכל אפשרות.

כתבות נוספות