שנה ראשונה ל"מקדימים בריאות לכיתה א" מסתיימת בהצלחה

כ-8,000 ילדים אותרו עם חשד לבעיות ראייה או שמיעה והופנו להמשך מעקב וטיפול. המיזם ממשיך שנה שנייה.

מידעפוןמידעפון, 1.7.2018

משרד הבריאות - מחוז צפון

משרד הבריאות במחוז הצפון יצא לפני שנה עם מיזם חדש בו מקבלים הילדים העולים לכיתה א׳ מפגש כוללני אחד במסגרתו ניתנים חיסוני השגרה ומבוצעות כל בדיקות האבחון החשובות.

שנה ראשונה הסתיימה בהצלחה:  כ- 25,000 ילדים בגילאים 5-6 חוסנו ונבדקו.

"12% מהילדים אותרו עם לקות ראייה,  10% עם לקות שמיעה ו 16% מהילדים אותרו עם בעיות משקל והשמנה. זיהוי בעיות המשקל, תוביל להעלאת מודעות בקרב כל בני המשפחה ובהכוונה נכונה נוכל לסייע לכל בני המשפחה להתמודד עם התופעה. כמו כן איתור מוקדם של בעיות שמיעה או ראייה אצל ילדים אפשרו לנו ולמשפחות להקדים את הטיפול ובכך לצמצם את הקשיים בהשתלבות במערכת החינוך הבית ספרית" מסבירה ד״ר מיכל כהן-דר, רופאת מחוז צפון.

מטרת המיזם: שמירה על בריאות הילדים הנכנסים למערכת החינוך הבית ספרית, אבחון מוקדם של לקויות אשר עלולות גם להקשות על הילד בתחילת הלימודים בבית הספר , והעלאת מודעות לשמירה על אורך חיים בריא.

 הישובים שיצטרפו השנה למיזם הוא :קריית שמונה, חצור הגלילית, נצרת עילית ועפולה.

שירותי בריאות התלמיד חזרו להפעלה ישירה של משרד הבריאות מחוז הצפון, וכך מתאפשר רצף של רפואה מונעת לילדים מלידה ועד לגיל 18. "מקדימים בריאות לכיתה א'"הינו מיזם ראשוני מסוגו, שהחל לפעול בשנה האחרונה והחזיר את הילדים העולים לכיתה א' למפגש אחד בטיפת חלב.

בשנה האחרונה קיבלו ילדי גן חובה וילדי כיתות א', הזמנה למפגש בטיפות חלב לקבלת "סל שירותים" הכולל בדיקות ראיה, שמיעה, משקל, גובה וחיסונים, הכל במפגש אחד.

כתבות נוספות