עורכי דין בקריית שמונה

משרדי עורכי הדין בצפון נחלקים לכמה סוגי התמחות. מידעפון מדריך העסקים בצפון מאגד את כל משרדי עורכי הדין בקריית שמונה, הגליל העליון וצפון הארץ.

מידעפוןמידעפון, 9.5.2018

Meidafon

 

בעשור האחרון הורגשה בישראל מגמת עלייה חדה בשיעור עורכי הדין באוכלוסייה. מנגד, תחום המשפט בישראל השתנה והתפתח, עולם החקיקה והפסיקה הפך מסועף יותר, ומעורכי הדין נדרשת מיומנות ובקיאות רבה בתחומם, כמו גם הקפדה על עדכון הידע ועל למידה מתמדת. על אף מספר רב יחסית של עורכי דין בארץ, פריסתם הגיאוגרפית איננה אחידה, וגם ההתמחויות השונות אינן שוות בשכיחותן. הזקוקים לשירותי עורך דין בצפון כמו באזור הגליל העליון, למשל, עלולים להיתקל בשפע מבלבל של מומחים בתחום אחד, ובחוסר במומחים בתחום אחר. יחד עם זאת, גם אם אתם מחפשים יעוץ משפטי בעיר קטנה כמו קריית שמונה, כדאי לאתר עורך דין מומחה לתחום המדויק בו נופלת הסוגיה עמה אתם מתמודדים. לשם איתור עורך הדין הנכון בצפון כדאי להכיר את ההתמחויות העיקריות, אשר מקובל להבחין ביניהן בשוק העבודה המשפטי, ואת התכנים וההליכים הנפוצים אשר מאפיינים כל אחת מהן.

 

  • דיני משפחה – עורכי דין לדיני משפחה בקריית שמונה עוסקים רבות בנושאי גירושים ובסוגיות הנגזרות מהליך זה דוגמת חלוקת רכוש, מזונות, הסדרי ראייה בין הורים לילדים, משמורת ואפוטרופסות. בהקשר זה חשוב לציין כי גם לבית הדין הרבני סמכויות רבות בתחום דיני המשפחה, וכאשר ההליך כולו או מקצתו מתנהל בערכאה זו, לעתים יש צורך גם בייצוג של טוען או טוענת רבניים, במקום או בנוסף לעורך דין לענייני משפחה.

 

  • דיני ירושה – עורכי דין לענייני ירושה בצפון עוסקים רבות בכתיבת צוואות מסוגים שונים עבור מי שמעוניין להסדיר מראש, ככל הניתן, את אופן חלוקת רכושו לאחר פטירתו. ישנם סוגים שונים של צוואות וייפויי כוח המתאימים לסוגים שונים של מצבים, משפחות ושאיפות, ועל כן רצוי לבחור בעורך דין בקיא בתחום. משפטנים אלה יוכלו גם לייצג את מי שמעוניין לערער על תוקפה של צוואה קיימת של אחר, ולטעון לביטולה או לפרשנות ומימוש אחרים מאלה שנקבעו לה. כמובן, עורך דין מומחה לצוואות, יוכל גם לספק שירותי הגנה משפטית ליורשים שטענות מעין אלו נטענות כלפיהם על ידי אחרים.

 

  • דיני עבודה – עורכי דין לדיני עבודה בגליל העליון במגזר הפרטי עוסקים בדרך כלל ביחסים שבין עובדים למעסיקיהם. החוקים בישראל (אחד הידועים שבהם הוא חוק שעות עבודה ומנוחה) מגדירים זכויות רבות המוקנות לעובד, ומהוות גם חובותיו של המעביד. במקרה של חשד להפרה של אחת או יותר מבין חובות אלו ופגיעה בזכויות העובד, עורך דין לדיני עבודה הוא הכתובת הנכונה. בין הנושאים העיקריים בהם עוסקים הליכים מסוג זה ניתן למנות סוגיות כמו שכר מינימום, שעות נוספות, הליכי פיטורין והנימוקים להם, וכיו"ב.

 

  • עורכי דין לדיני נזיקין – זהו תחום נרחב מאוד העוסק בכל גרימת נזק של צד אחד למשנהו, תוך שניתן לייחס אחריות לצד הפוגע על הנזק שנגרם. התחום כולל גם את הדיון באשר לפיצוי הראוי. על כן, קיימות תת התמחויות תחת תחום זה, כמו לשון הרע, רשלנות רפואית, פגיעה במסגרת תאונות דרכים ועוד. ישנם עורכי דין שצברו ניסיון בתת תחום מסוים ועל כן רצוי לאתר את אלו שמכירים היטב את הסוגיה המסוימת בה אתם זקוקים ליעוץ ולייצוג.

 

  • דיני תאגידים – עורכי דין לדיני תאגידים בצפון המכונים גם עורכי דין מסחריים, עוסקים בכל הקשור להתנהלות חברות והתאגדויות אחרות, על חובותיהן השונות. כיוון שתאגיד הוא ישות משפטית עצמאית המנותקת במובנים רבים מהעובדים בה ואפילו מבעליה, חלים עליה בפני עצמה דינים מתוקף החוק והפסיקה, וניתן לטעון כלפיה טענות משפטיות ואף לתבוע ממנה סעדים שונים. תאגידים בישראל (וגם במדינות אחרות) כפופים לרגולציה נרחבת ועל כן בין היתר התקשרויות בין תאגידים, הסדרת היחסים ביניהם, ופתרון מחלוקות ופלוגתאות, נעשים לרוב בידי עורך דין מסחרי.

 

  • דיני תעבורה – עורכי דין לענייני תעבורה מייצגים במקרים רבים את מי שהמדינה על שלוחותיה נקטה או נוקטת נגדו בסנקציות בעקבות עבירות תנועה, או בעקבות מעורבות באירוע כלשהו הקשור בשימוש בכלי תחבורה. סוגיות של שלילת רישיון נהיגה, התלייתו, והטלת קנסות שונים, עומדות במקרים רבים במרכז ההליכים בהם יכול להיות מעורב עורך דין לענייני תעבורה.

 

  • הדין הפלילי – עורכי דין פליליים בצפון, עוסקים רבות בהגנה על מי שנחשד, הואשם או הורשע בעבירה פלילית. בשלב החקירה וביסוס החשד, באם החשוד מצוי במעצר, יש חשיבות לליווי של עורך דין פלילי בכל הקשר להארכת ימי המעצר. עם הגשת כתב אישום וניהול המשפט הפלילי, אחראי עורך הדין לניהול ההגנה על הנאשם ולעתים על ניהול משא ומתן בדבר עסקת טיעון. לאחר הרשעה ו/או גזירת הדין, יכול עורך הדין הפלילי להגיש ערעור על ההחלטה לערכאה גבוהה יותר.

 

  • דיני מקרקעין – עורכי דין לדיני מקרקעין בצפון עוסקים בכל הקשור למשפט ונדל"ן.הם מייצגים מוכרים או קונים בעסקאות מכר, ובמקרים אחרים מייצגים שוכרים או משכירים בעסקאות שכירות של שטחי מגורים או עסקים. לעתים הם מתמחים בנדל"ן מסחרי או דווקא בנדל"ן פרטי. נושא הנדל"ן מכיל תת סוגיות רבות ומורכבות דוגמת שאלות של בעלות, חכירה, שווי, זכויות בקרקעות ובנכסים וכיו"ב, נושאים שעלולים לעמוד במרכזם של דיונים משפטיים ממושכים שבסופם הכרעות בעלות משמעות כלכלית רבה למתדיינים.

 

  • דיני קניין – דיני הקניין גם הם מושג רחב מאוד החולש על שטחים נרחבים בתחומי החיים הפרטיים, המקצועיים והמסחריים של האוכלוסייה המערבית המודרנית. בעיקרון, הם יכולים לעסוק בכל סוגיות הבעלות של האדם על כל דבר מה בעל ערך כלשהו; מיטלטלין, נדל"ן, קרקעות, תשתיות, חפצים ועצמים וכן ידע, המצאה וקניין רוחני. על כן בכל התדיינות משפטית סביב שאלות אלו מומלץ לבחור עורך דין המצוי בתחום המסוים שעל הפרק.

 

  • משפט מנהלי – תחום זה עוסק בהסדרת פעילותם של השלטון ושלוחותיו, ועל בסיס עקרונותיו יכולה קבוצה או הפרט המתדיינים בערכאות, לטעון טענות כלפי מוסדות אלו ולתבוע סעדים שונים. ככלל, מוסדות השלטון כפופים לכללי המנהל הציבורי אשר מתוקפו לשלטון סמכויות וחובות שונות. טענות לחריגה מסמכויות או להפרת חובות אלו, בדרך כלל מוגשות בצורת עתירה מנהלית, ולשם הליך זה רצוי לבחור עורך דין לעניינים מנהליים.

 

  • דיני חוזים בקריית שמונה – עורכי דין העוסקים בחוזים לרוב מעורבים במחלוקות סביב פרשנות של יחסים בין שני צדדים, אשר עולים כדי חוזה מחייב, או לפחות נטענים להיות כאלה על ידי אחד הצדדים. החוק הישראלי מגדיר מהו חוזה וכן מגדיר את סוגי הפרות החוזה ואת תוצאות ההפרה. עורכי דין מומחים בחוזים ייטיבו להשליך על המקרה את רוח החוק והפסיקה.

 

  • משפט בינלאומי – נוסף על המשפט הבינלאומי הפומבי, המניח תשתית ליחסים בין מדינות ומוסדותיהן, ישנו גם המשפט הבינלאומי הפרטי המסדיר יחסים בין פרטים ממדינות שונות, או יחסים בין גורמים שמתוקף זהותו של אחד מהם, זולגת אליהם מערכת משפט זרה. עורך דין מומחה במשפט בינלאומי יעסוק בשאלות שמתעוררות עקב הזרות של רכיבים משפטיים מתוך הסוגיה; תוקפו ותחולתו של חוק או פסק דין מסוים לגבי המקרה, זכויות המעורבים, היתכנות של אכיפה, קבילות של ראיות וכיו"ב.

מידעפון מדריך העסקים בצפון גאה להציג משרדי עורכי דין מובילים בצפון. עורכי דין שאינם מופיעים באתר מוזמנים להצטרף עוד היום לאתר מידעפון.

כתבות נוספות