עונת הדובדבנים החלה

קטיף הדודבנים החל ברמת הגולן, נצלו את חודש מאי להינות מקטיף עצמי של דובדנים ובילוי לכל המשפחה ברמת הגולן

מידעפוןמידעפון, 12.5.2018

קטיף דובדבנים ברמת הגולן

כמו בכל שנה, הגיעה עונת הדובדבנים ותושבי הצפון מוזמנים לעלות לרמת הגולן לקטיף עצמי במספר נקודות. צוות מידעפון סקר את הקטיפים השונים ברמת הגולן וטעם את הדובדבנים המתוקים והגיע למספר מסקנות מעניינות.

דובדבנים הם פרי נחשק, הצורה, המרקם והטעם הממכר זמין לרכישה פעם בשנה. למזלנו, תושבי הצפון, מקום גידול הדובדבנים בארץ נמצא ברמת הגולן והקהל הרחב מכל קצוות הארץ מוזמן להגיע לרמת הגולן ולבצע קטיף עצמאי, ולהינות מאכילת דובדבנים ללא גבולות וקנייה של סלסלות דובדבנים לקחת הביתה.

ברמת הגולן ישנם המון מטעים של עצי דובדבן ורצוי לעשות בדיקה קצרה בכל המטעים לפני בחירת מטע הדובדנים והקטיף העצמי. כאמור, יש שני סוגי דובדבנים ברמת הגולן, האחד, בצבע אדום כהה ומתוק במיוחד, והשני לבן, גם הוא מתוק. יש אנשים שאוהבים את הזן הכהה, ויש את הבהיר. אנו אוהבים לערבב ביניהם.

קניית הדובדבנים ברמת הגולן מתבצעת בשני אופנים, האחד קטיף עצמי והשני רכישה של קופסאות דובדבנים לפי משקל. קטיף הדובדבנים הינה חוויה מושלמת לכל בני המשפחה בכל הגילאים בין אם הם ילדים או מבוגרים. במטעים השונים ברמת הגולן, יגבו כ-20-25 ש״ח דמי כניסה למטע הדובדבנים על מנת לבצע קטיף עצמי, וכ-30 ש״ח לקילו דובדבנים. המחירים ניתנו לנו בתחילת העונה וככל שהזמן יעבור, אני צופים ירידה במחירים.

איפה קוטפים דובדבנים?

ניתן לקטוף דובדבנים בכמה מטעים ברמת הגולן וביניהם בכפרים הדרוזי מסעדה ובוקטעתא. בכפרים הדרוזיים ניתן לראות המון קטיפים של דובדבנים ורצוי מאוד לברר את המחירים ואף להתמכח מדי פעם עם בעלי קטיפי הדובדבן, האנשים בכפרים הדרוזים נחמדים מאוד ויסכימו לבוא לקראתכם אם תקנו כמה ק״ג של דובדבנים. ניתן גם להגיע ליישוב אודם ברמת הגולן ולקטוף בעצמכם דובדבנים. גם באודם תצטרכו לשלם עבור הכניסה למטע.

מה עוד ניתן לעשות ברמת הגולן בימים אלה?

אם החלטתם להגיע למסעדה או לבוקעתה תוכלו להינות ממבחר רחב של פיתות דרוזיות טעימות ממולאות בלבנה, שמן זית וזעתר. לילדים ניתן לקנות פיתה דרוזית עם שוקולד. בנוסף תוכלו להינות ממבחר בקלאווה מתוקה וממתקים שנעשנו בעבודות יד, לצד קפה שחור עם הל שיגרום לכם להרגיש את האווירה הקסומה הסובבת את רמת הגולן היפה.

כתבות נוספות